Kaip e Mokykla Pakeitė Švietimo Kraštovaizdį Lietuvoje

Aer pastaruosius metus Lietuvos švietimo sistema patyrė didžiulę transformaciją. Mes stebėjome, kaip tradicinės klasės virto skaitmeninėmis mokymosi erdvėmis, o e mokykla tapo neatsiejama švietimo sistemos dalimi.

Šiandien emokykla platformoje randame ne tik bendrasias programas, bet ir modernias skaitmenines priemones. Nuo emokykla atnaujintų programų iki interaktyvių mokymosi įrankių – visa tai radikaliai pakeitė mokymo ir mokymosi procesą.

Šiame straipsnyje nagrinėsime, kaip e.mokykla transformavo Lietuvos švietimo sistemą, kokią įtaką ji turėjo mokytojų darbo metodikai ir kaip pakeitė mokinių mokymosi patirtį.

vyksta mokymai

Emokykla Platformos Evoliucija

Mes pradedame savo kelionę nuo 2006 metų, kai emokykla.lt platforma pirmą kartą išvydo dienos šviesą. Švietimo ir mokslo ministerijos įsakymu įsteigtas portalas turėjo aiškų tikslą – suteikti edukacinę informaciją ir elektronines paslaugas švietimo bendruomenei.

Nuo pirmosios versijos iki šiandien

2012 metais prasidėjo naujas e.mokykla evoliucijos etapas, kai buvo inicijuotas Europos Sąjungos struktūrinių fondų projektas „Švietimo portalo plėtra”. Šis projektas tapo pagrindu sisteminiams pokyčiams, kurie padėjo platformai tapti centriniu švietimo išteklių portalu Lietuvoje.

Pagrindiniai atnaujinimai ir patobulinimai

Šiandien mes matome visiškai atnaujintą platformą su įspūdingomis naujomis funkcijomis:

  • Virtualus asistentas „Ugdis” padeda navigacijoje
  • Užduočių bankas su daugiau nei 7550 naujų užduočių
  • Automatizuota vertinimo sistema
  • Skaitmeninių mokymo priemonių saugykla
  • Plan@ – pamokų planavimo įrankis

Svarbus pokytis įvyko 2020 metų pradžioje, kai dėl karantino platformos vaidmuo tapo ypač reikšmingas nuotoliniam mokymui. Mes stebėjome, kaip emokykla prisitaikė prie naujų iššūkių ir tapo neatsiejama hibridinio mokymo dalimi.

Platformos architektūros pokyčiai

Platformos architektūra buvo modernizuota įdiegiant vieningo prisijungimo (SSO) sistemą ir dviejų faktorių autentifikaciją. Mes integravome duomenis iš mokinių ir pedagogų registrų, sukūrėme lankstesnę profilių valdymo sistemą.

Šiandien platforma siūlo:

  • Personalizuotą prieigą mokytojams ir mokiniams
  • Integruotą skaitmeninių mokymo priemonių saugyklą
  • Automatizuotą užduočių vertinimo sistemą
  • Išplėstines paieškos galimybes

Naujoji emokykla architektūra leidžia mokytojams efektyviai komplektuoti užduotis, stebėti mokinių pažangą ir dalintis mokomąja medžiaga. Mokiniai gali savarankiškai mokytis, atlikti užduotis ir gauti greitą grįžtamąjį ryšį.

uzimtumo tarnyba fonasuojami kursai

Skaitmeninių Mokymo Priemonių Revoliucija

Šiandien mes matome, kaip skaitmeninės mokymo priemonės revoliucingai keičia švietimo procesą. Emokykla platformoje mokytojai ir mokiniai turi prieigą prie įspūdingos skaitmeninių įrankių įvairovės.

Interaktyvių mokymosi įrankių įvairovė

Mes didžiuojamės galėdami pasiūlyti platų skaitmeninių mokymo priemonių spektrą. Platformoje šiuo metu galima rasti:

  • Vaizdo ir garso medžiagą (110 priemonių)
  • Skaitmeninius vadovėlius (41 priemonė)
  • Virtualias mokymosi aplinkas (33 platformos)
  • Edukacinius žaidimus (27 priemonės)

Skaitmeninių vadovėlių integracija

Skaitmeninių vadovėlių biblioteka nuolat auga. 2022 metais mokyklos turėjo galimybę įsigyti teisę naudotis net 63 skaitmeninėmis mokymo priemonėmis. Mes stebime, kaip mokytojai aktyviai naudoja šiuos išteklius pamokose, integruodami juos į kasdienį ugdymo procesą.

Ypatingą dėmesį skiriame personalizuotam mokymuisi. Platformoje rasite specializuotas priemones įvairiems dalykams:

  • Matematikos modeliai II gimnazijos klasei
  • Lietuvių kalbos ir literatūros priemonės skirtingoms klasėms
  • Menų istorijos skaitmeninė medžiaga

Edukacinių žaidimų platformoje pritaikymas

Mes suprantame žaidybinimo svarbą šiuolaikiniame švietime. Edukaciniai žaidimai yra specialiai pritaikyti skirtingoms amžiaus grupėms, pradedant nuo ikimokyklinio amžiaus vaikų.

Žaidimai pasižymi šiomis savybėmis:

  • Padeda vaikams išmokti skaityti, rašyti ir skaičiuoti
  • Suteikia žinių apie supančią aplinką
  • Prieinami įvairiais įrenginiais: telefonais, kompiuteriais, planšetėmis ir interaktyviomis lentomis

Šiuolaikiniame ugdymo procese skaitmeninės mokymo priemonės įgyja vis didesnį pagreitį. Mes nuolat atnaujiname ir papildome platformą naujomis priemonėmis, atsižvelgdami į atnaujintas bendrąsias programas ir šiuolaikinius mokymosi poreikius.

Platformoje mokytojai gali rasti specializuotas priemones tautinių mažumų švietimui, specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams, taip užtikrindami, kad kiekvienas mokinys gautų kokybišką ir pritaikytą ugdymą.

Užduočių Banko Transformacija

Užduočių bankas platformoje išgyveno didžiulę transformaciją, kuri pakeitė mokinių ir mokytojų darbo principus. Mes džiaugiamės galėdami pristatyti visiškai atnaujintą sistemą, kuri šiandien siūlo net 7550 naujų užduočių iš įvairių dalykų.

Automatizuoto vertinimo sistema

Sukurta automatizuoto vertinimo sistema tapo tikru proveržiu švietimo srityje. Visos pateikiamos užduotys vertinamos automatiškai, o mokiniai rezultatus sužino iš karto. Sistema apima:

  • Matematikos ir gamtos mokslų užduotis
  • Lietuvių kalbos ir literatūros testus
  • Istorijos ir geografijos klausimus
  • Informatikos ir technologijų pratimus

Personalizuotos užduotys mokiniams

Sukūrė išmanią užduočių paskirstymo sistemą, kuri atsižvelgia į kiekvieno mokinio poreikius. Užduotys skirstomos pagal temas ir sudėtingumo lygį, o sistema pagal specialų algoritmą suranda panašias į jau naudotas užduotis.

Naujosios sistemos privalumai:

  • Mokiniai gauna personalizuotą informaciją apie savo pažangą
  • Sistema automatiškai siūlo komentarus apie tobulintinas sritis
  • Mokytojai gali stebėti kiekvieno mokinio progresą realiu laiku

Mokytojų kuriamo turinio integracija

Įdiegė naują funkciją, kuri leidžia mokytojams įkelti savo parengtas užduotis. Šis pokytis atvėrė naujas galimybes:

  1. Mokytojai gali dalintis savo sukurtu turiniu
  2. Ekspertai vertina pateiktas užduotis
  3. Po įvertinimo užduotys tampa prieinamos visai bendruomenei

Ypatingą dėmesį skiriame specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams – užduočių bankas papildytas specialiai jiems pritaikytomis užduotimis.

Platforma taip pat siūlo Plan@ įrankį – tai naujas sprendimas hibridiniam ir nuotoliniam mokymui, kuris leidžia mokytojams kurti pamokų scenarijus su integruotomis užduotimis.

Mokytojai dabar gali efektyviai organizuoti savo darbą – jie turi galimybę:

  • Komplektuoti užduočių rinkinius
  • Nukreipti užduotis konkretiems mokiniams
  • Kurti asmeninius užduočių katalogus
  • Dalintis pamėgtomis užduotimis su kolegomis

Virtualaus Asistento Ugdžio Galimybės

Naujausia inovacija emokykla platformoje – virtualus asistentas „Ugdis” – ženkliai keičia mokymo ir mokymosi procesą. Mes didžiuojamės galėdami pristatyti šį dirbtinio intelekto sprendimą, kuris padeda tiek mokytojams, tiek mokiniams.

Dirbtinio intelekto pagalba mokyme

Integravo pažangias dirbtinio intelekto technologijas, kurios padeda efektyviau organizuoti ugdymo procesą. Nacionalinės švietimo agentūros EdTech centras, bendradarbiaudamas su Dirbtinio intelekto asociacija, sukūrė išmanias mokymo priemones.

Platformoje įdiegtos šios AI funkcijos:

  • Automatizuotas užduočių parinkimas pagal mokinio lygį
  • Realaus laiko mokymosi analitika
  • Adaptyvus turinio pritaikymas
  • Integruotos edukacinės laidos apie dirbtinį intelektą

Personalizuota pagalba mokiniams

Sukūrė personalizuoto mokymosi aplinką, kuri prisitaiko prie kiekvieno mokinio poreikių. Sistema analizuoja mokinio pažangą ir automatiškai teikia pritaikytą pagalbą.  Platforma siūlo:

  1. Individualų mokymosi tempą
  2. Pritaikytą mokomąjį turinį
  3. Momentinį grįžtamąjį ryšį
  4. Personalizuotas rekomendacijas

Ypatingą dėmesį skiria specialiųjų poreikių turintiems mokiniams. „EduSensus” rinkinys siūlo specializuotas priemones vaikams, turintiems kalbėjimo, klausos, intelekto ar autizmo spektro sutrikimų.

Mokytojų darbo optimizavimas

Mokytojų darbo iššūkius, todėl sukūrėme įrankius, kurie padeda optimizuoti jų kasdienę veiklą. „Ugdis” ne tik padeda mokytojams rasti reikalingą informaciją, bet ir suteikia galimybę:

  • Stebėti mokinių pažangą realiu laiku
  • Automatiškai vertinti užduotis
  • Kurti personalizuotus mokymosi planus
  • Efektyviau planuoti pamokas

Dirbtinio intelekto mokymai ir sprendimai padeda mokytojams taupyti laiką ruošiantis pamokoms ir vertinant mokinių darbus. Virtualus asistentas automatiškai analizuoja mokinių rezultatus ir teikia rekomendacijas dėl tolimesnio mokymosi.

Platforma prisideda prie švietimo kokybės gerinimo. Dirbtinis intelektas padeda užtikrinti kokybišką ir įtraukų švietimą visiems – nuo mokinių konsultavimo iki atvirųjų švietimo išteklių.

Poveikis Mokytojų Darbo Metodikai

Mes stebime, kaip e.mokykla platforma radikaliai keičia mokytojų darbo metodiką visoje Lietuvoje.  Mokytojai šiandien turi visas reikalingas priemones ir informaciją savo mokymo kelionei.

Naujų mokymo metodų įsisavinimas

Mes matome, kaip mokytojai tampa kompetentingais profesionalais, kurie ne tik moko, bet ir patys nuolat mokosi. Jie dabar:

  • Naudoja interaktyvius modelius matematikai
  • Integruoja skaitmeninius vadovėlius
  • Pritaiko edukacinius žaidimus
  • Kuria personalizuotą mokymosi turinį
  • Taiko hibridinio mokymo metodus

Mokytojai šiandien veikia dvigubai – ir kaip socialinės būtybės, ir kaip profesionalai, įsipareigoję vesti naujas kartas kultūros ir visuomenės augimo keliu.

Skaitmeninių įgūdžių tobulinimas

Džiaugemės, kad beveik 1000 pedagogų jau dalyvavo skaitmeninių kompetencijų mokymuose, o iki metų pabaigos planuojame apmokyti dar 3000 mokytojų. Mokymai apima:

  1. Kūrybinį programavimą
  2. 3D modeliavimą
  3. Virtualios realybės pritaikymą
  4. Dirbtinio intelekto naudojimą pamokose
  5. Technologijų pritaikymą specialiųjų poreikių mokiniams

Svarbus pokytis įvyko mokytojų skaitmeninių kompetencijų vertinime. Mes įdiegėme „SELFIE for TEACHERS” įrankį, kuris padeda mokytojams atlikti savianalizę ir įsivertinti savo turimus skaitmeninius įgūdžius.

Efektyvesnis pamokų planavimas

Platformoje mokytojai turi galimybę efektyviai planuoti ir organizuoti ugdymo procesą. Jie gali:

  • Pateikti pamokos temą ir medžiagą
  • Vesti vaizdo pamokas
  • Aiškinti naują medžiagą
  • Nurodyti konkrečias veiklas
  • Dalintis pavyzdžiais

Mes matome, kaip keičiasi pati švietimo koncepcija – labiau akcentuojamas ne mokymas, bet mokymasis. Mokytojai tapo labiau pasitikintys savimi, sustiprėjo jų pozityvus profesionalumas.

E.mokykla platformoje pedagogai randa vertingų išteklių pamokoms planuoti, įskaitant medžiagą su metodine struktūra, užduotimis, vertinimo ir įsivertinimo įrankiais. Mes stebime, kaip mokytojai aktyviai naudoja šiuos išteklius, modernizuodami ir efektyvindami ugdymo procesą.

Platforma padeda mokytojams tapti plataus akiračio pedagogais, kurie geba žvelgti ir suprasti kaitos procesus. Jie gali lengvai:

  • Komplektuoti ir skirti užduotis
  • Stebėti mokinių pasiekimus realiu laiku
  • Pritaikyti ugdymo turinį pagal mokinių poreikius

Mes didžiuojamės, kad mokytojai tapo kompetentingais profesionalais, kurie turi išvystytus profesinius įgūdžius, geba bendrauti ir bendradarbiauti, moka mokytis, komunikuoti su kitais, naudojasi IT priemonėmis.

Mokinių Mokymosi Patirties Pokyčiai

Moksliniai tyrimai rodo, kad mokymasis nėra vien faktų suvokimo procesas – tai yra pačių smegenų stiprinimas ir vystymas. Mes matome, kaip e.mokykla platforma keičia tradicinį požiūrį į mokymąsi, sukurdama naują, interaktyvią ir įtraukiančią mokymosi patirtį.

Interaktyvaus mokymosi privalumai

Platformoje mokiniai atranda visiškai naują mokymosi dimensiją. Mes stebime, kaip jie naudojasi įvairiomis testavimo bei automatinio vertinimo aplinkomis:

  • eTest.lt
  • Kahoot
  • Socrative
  • Quizizz
  • Quizalize

Svarbus proveržis įvyko, kai įdiegėme grįžtamojo ryšio sistemą. Dabar mokiniai gali kelis kartus atlikti tą patį pratimą ir, remdamiesi grįžtamuoju ryšiu, pagerinti savo rezultatus. Platforma jau naudojama daugiau kaip 40-yje pasaulio šalių, o vien Suomijoje ja naudojasi per 400 tūkst. mokinių ir 36% mokytojų.

Individualaus tempo galimybės

Mes suprantame, kad nėra dviejų visiškai vienodai veikiančių smegenų platformoje:

  1. Mokymosi tikslai yra skirtingi kiekvienam ugdytiniui
  2. Mokiniai patys nusistato tikslus
  3. Jie stebi savo pažangą
  4. Apmąsto savo mokymąsi

Personalizuoto ugdymo esmė – holistinis požiūris į ugdytinį. Mes stebime, kaip mokiniai tampa aktyviais savo mokymosi proceso dalyviais. Jie gali rinktis mokymosi tempą ir metodus, kurie geriausiai atitinka jų individualius poreikius.

Motyvacijos mokytis didėjimas

Platformos transformacija atskleidė įdomų faktą – kartais mokiniai, kurie sėkmingai mokosi klasėje kontaktiniu būdu, susiduria su nesėkmėmis mokydamiesi namie nuotoliniu būdu, ir atvirkščiai. Todėl mes sukūrėme lanksčią sistemą, kuri:

  • Leidžia mokiniams mokytis aktyviai
  • Skatina stebėti video medžiagą
  • Analizuoti tekstus
  • Dalyvauti diskusijose
  • Bendradarbiauti su mokytoju ir bendramoksliais

Ypatingą dėmesį skiria mokiniams, kurie pasižymi žemesne saviverte ir silpna mokymosi motyvacija. Jiems teikiame individualią mokytojo pagalbą ir bendradarbiaujame su šeima. Mūsų tyrimai rodo, kad mokinių požiūriui ir motyvacijai didelę įtaką daro parama, kurią jie sulaukia tiek iš savo tėvų, tiek iš mokytojų.

Platforma padeda mokiniams tapti savarankiškesniais. ManageBac sistemoje tėvai turi savo prisijungimo duomenis ir gali stebėti vaikų mokymosi progresą bei elgesį. Tai sukuria tvirtą ryšį tarp mokinio, mokytojo, mokyklos administracijos ir tėvų, padedant mokiniui siekti mokymosi tikslų.

E.mokykla tapo erdve, kur mokiniai ne tik mokosi, bet ir auga kaip asmenybės. Platformoje jie gali:

  • Užduoti gerus klausimus
  • Numatyti sprendimo kelius
  • Argumentuoti sudėtingus sprendimus
  • Kurti modelius
  • Bendrauti įvairiomis formomis

Išvados

Mes matome, kaip e.mokykla platforma iš paprasto švietimo portalo tapo visapusiška skaitmenine mokymosi erdve. Mokytojai šiandien naudoja modernias skaitmenines priemones, automatizuotą vertinimo sistemą ir dirbtinio intelekto sprendimus, kurie padeda užtikrinti kokybišką ugdymą.

Virtualus asistentas „Ugdis”, naujas užduočių bankas ir interaktyvūs mokymosi įrankiai radikaliai pakeitė mokinių mokymosi patirtį. Mokiniai tapo aktyviais mokymosi proceso dalyviais, gebančiais mokytis savu tempu ir stebėti savo pažangą.

Dirbtinio intelekto mokymai platformą ne tik modernizavo švietimo procesą, bet ir sukūrė tvirtą ryšį tarp mokytojų, mokinių ir tėvų. Skaitmeninė transformacija leido užtikrinti švietimo prieinamumą visiems – nuo specialiųjų poreikių turinčių mokinių iki tautinių mažumų.

E.mokykla tapo neatsiejama Lietuvos švietimo sistemos dalimi, padedančia kurti šiuolaikišką ir efektyvų ugdymo procesą. Mes tikime, kad nuolatinis platformos tobulėjimas ir naujų technologijų integracija padės mums išlaikyti aukštą švietimo kokybę ateityje.

DUK

K1. Kaip e.mokykla platforma pakeitė mokytojų darbo metodus? E.mokykla suteikė mokytojams galimybę naudoti interaktyvius modelius, skaitmeninius vadovėlius ir edukacinius žaidimus. Jie gali kurti personalizuotą turinį, taikyti hibridinio mokymo metodus ir efektyviau planuoti pamokas naudodamiesi platformos įrankiais.

K2. Kokias naujas galimybes e.mokykla suteikia mokiniams? Platforma siūlo interaktyvų mokymąsi, leidžia mokiniams mokytis savu tempu, naudotis automatizuotu vertinimu ir gauti greitą grįžtamąjį ryšį. Mokiniai gali stebėti savo pažangą, nusistatyti tikslus ir tapti aktyviais mokymosi proceso dalyviais.

K3. Koks yra virtualaus asistento „Ugdis” vaidmuo e.mokykla platformoje? „Ugdis” yra dirbtinio intelekto sprendimas, kuris padeda personalizuoti mokymosi procesą, automatiškai parinkti užduotis pagal mokinio lygį, teikti realaus laiko mokymosi analitiką ir pritaikyti turinį. Jis taip pat padeda mokytojams optimizuoti savo darbą.

K4. Kaip e.mokykla platforma prisitaiko prie specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių? Platforma siūlo specializuotas priemones, tokias kaip „EduSensus” rinkinys, pritaikytas vaikams su kalbėjimo, klausos, intelekto ar autizmo spektro sutrikimais. Taip pat yra sukurtos specialios užduotys ir pritaikyti mokymosi metodai šiems mokiniams.

K5. Kokį poveikį e.mokykla turėjo mokytojų skaitmeninių įgūdžių tobulinimui? E.mokykla paskatino mokytojus tobulinti savo skaitmeninius įgūdžius. Platformoje organizuojami mokymai apie kūrybinį programavimą, 3D modeliavimą, virtualios realybės ir dirbtinio intelekto naudojimą pamokose. Taip pat įdiegtas „SELFIE for TEACHERS” įrankis, padedantis mokytojams įsivertinti savo skaitmeninius gebėjimus.

Show facts

Skaitykite daugiau

Domina UŽT kursų 100% finasavimas?
Susiekime ir aptarsime mokymo detales, bei UŽT finasavimą